10 powodów, dla których warto regularnie spożywać imbir i dodawać go do soków

10 powodów, dla których warto regularnie spożywać imbir i dodawać go do soków

Ostatnia aktualizacja 11 MAR 2019 r.

Korzeń imbiru może być jedną z najbardziej korzystnych przypraw dostępnych na rynku. Jest on doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych, aminokwasów i różnych mikroelementów.

Gingerol jest głównym bioaktywnym związkiem w imbirze, odpowiedzialnym za wiele z jego właściwości leczniczych. Ma on silne działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające.

Imbir jest bardzo wszechstronny i łatwy do włączenia do diety. Możesz dodawać imbir do swoich posiłków, smoothie, napojów i herbaty. Imbir jest jednym z najlepszych produktów spożywczych, które można spożywać w celu leczenia zaburzeń trawiennych lub po prostu w celu wzmocnienia zdrowia układu trawiennego. Pamiętaj, że jesteś tylko tak zdrowy, jak zdrowe są Twoje jelita.

Jeśli chcesz poprawić swoje zdrowie, schudnąć, zwalczyć stan zapalny i utrzymać wydajność mózgu, to możesz chcieć zawsze używać imbiru we wszystkich swoich pokarmach. Oto spojrzenie na niektóre z najlepszych powodów, dla których warto używać więcej imbiru.

Przeczytaj: Stary imbir kontra młody imbir.

Korzyści z imbiru i jak dodać go do soków

1. Naturalny środek zmniejszający przekrwienie

Możesz używać imbiru jako naturalnego środka na dekoncentrację. Pomoże Ci to uporać się z przeziębieniem, zapaleniem zatok i każdą inną chorobą, która powoduje przekrwienie. Imbir zawiera antyhistaminy, które pomogą rozbić śluz, złagodzić bóle głowy, gardła i inne objawy związane z przeziębieniem lub grypą.

2. Poprawia trawienie

Imbir może poprawić swoje trawienie i zdrowie trawienne. To zwiększa ilość kwasu trawiennego w żołądku, promuje lepszą motorykę żołądka i pobudza metabolizm. Jeśli cierpisz z powodu problemów trawiennych, spróbuj spożywać więcej imbiru.

3. Zapobiega wzdęciom

Można by pomyśleć, że pikantny imbir będzie podrażniać żołądek, ale imbir jest w rzeczywistości kojący zioło. Jest to anti-flatulence, który jest stosowany w celu zmniejszenia gazu, wzdęcia i wzdęcia. Jeśli walczysz z gazem lub wzdęcia często, spróbuj dodać świeży imbir do posiłków lub mieć po kolacji filiżankę herbaty imbirowej.

4. Zwalczanie stanów zapalnych

Jedną z największych korzyści z imbiru jest to, że może pomóc zwalczać stany zapalne. Jeśli masz zapalenie stawów lub stan, który powoduje stan zapalny, a następnie należy włączyć więcej imbiru w diecie. Korzyści te faktycznie działają szybko, więc można zauważyć zmniejszenie stanu zapalnego w ciągu kilku godzin.

5. Zapobiegaj zgadze

Jeśli regularnie masz do czynienia z refluksem kwasu, spożywać więcej imbiru. Imbir pomaga w trawieniu i zmniejsza objawy kwaśnego refluksu, czyli zgagi. W rzeczywistości, wiele osób uważa, że imbir jest bardziej skuteczny niż większość leków na refluks.

6. Zapobiegaj nudnościom

Używaj więcej imbiru, aby poradzić sobie z chorobą lokomocyjną, poranną chorobą związaną z ciążą i ogólnymi mdłościami. Imbir może nawet pomóc zmniejszyć nudności związane z chemioterapią.

7. Zapobieganie chorobie Alzheimera

Istnieje coraz więcej dowodów na to, że regularne spożywanie imbiru może pomóc w zapobieganiu rozwojowi lub rozprzestrzenianiu się choroby Alzheimera i ograniczyć pogarszanie się stanu mózgu. Kiedy zdrowie układu pokarmowego (nasz drugi mózg) jest zdrowe, nasz mózg jest zdrowy.

8. Utrzymanie poziomu cukru we krwi

Jeśli masz cukrzycę, spożywanie imbiru może pomóc w utrzymaniu niskiego poziomu cukru we krwi. Imbir ma właściwości przeciwcukrzycowe, które mogą pomóc w zapobieganiu skokom poziomu cukru we krwi, obniżeniu poziomu cholesterolu i obniżeniu wysokiego ciśnienia krwi.

9. Sprzyja utracie wagi

Imbir może zapewnić Ci zastrzyk energii, poprawić swój metabolizm i pomóc schudnąć. W rzeczywistości, prawie wszystkie z wymienionych korzyści mogą pomóc w realizacji celów związanych z utratą wagi.

10. Poprawia wchłanianie składników odżywczych

Ostatnia korzyść na tej liście jest zdolność imbiru do poprawy wchłaniania składników odżywczych w innych produktach spożywczych. Włączając więcej imbiru w swojej diecie, można otrzymać więcej witamin i minerałów z żywności, które jesz. Imbir aktywuje enzymy, które wspomagają wchłanianie składników odżywczych.

Decydując, ile imbiru użyć

Teraz, gdy już wiesz, dlaczego powinieneś używać więcej imbiru, ile powinieneś go używać? Być może nie będziesz musiał śledzić, ile dokładnie imbiru używasz każdego dnia, ale wiele osób twierdzi, że dodawanie co najmniej 2 łyżek stołowych świeżego imbiru do posiłków i herbaty każdego dnia może pomóc im uporać się z przeziębieniem lub innymi chorobami.

Imbir jest niezwykle korzystny, niedrogi i łatwo dostępny. Nie masz powodu, aby unikać imbiru, chyba że jesteś na niego uczulony. Więc jeśli chcesz promować lepsze zdrowie, złap trochę świeżego korzenia imbiru i zacznij dodawać go do swoich potraw i soków.

Jak przyrządzić herbatę ze świeżego imbiru

Istnieje wiele sposobów na włączenie imbiru do swojej diety. Ja używam imbiru w moich sokach/smoothies, zupach, bulionach, gotowaniu, itp. Ale to jest mój ulubiony sposób "jedzenia" imbiru - robię herbatę ze świeżego imbiru:

    Drobno posiekaj lub zetrzyj 1-calowy kawałek imbiru i włóż do dużego kubka. Dodaj kilka plasterków organicznej cytryny ze skórką, która wzmocni składniki odżywcze imbiru Wlej do kubka wrzącą, gorącą wodę i odstaw, aż ostygnie do komfortowego ciepła Dodaj surowy miód, jeśli chcesz Popijaj i ciesz się!

Czytaj także: Jak zrobić świeżą herbatę imbirowo-trawiastą.

Niektóre z linków, które zamieszczam na tej stronie są linkami afiliacyjnymi. Jeśli przejdziesz przez nie, aby dokonać zakupu, zarobię niewielką prowizję (bez dodatkowych kosztów dla Ciebie). Należy jednak pamiętać, że polecam te produkty ze względu na ich jakość i moje dobre doświadczenia z ich używaniem, a nie ze względu na prowizję, którą można uzyskać.
O Sarze Ding Sara Ding jest założycielką Juicing-for-Health.com. Jest certyfikowanym trenerem zdrowia Wellness, konsultantem żywieniowym i specjalistą od detoksu. Pomaga zapracowanym mężczyznom i kobietom zidentyfikować ich problemy zdrowotne u źródła, w celu wyeliminowania problemów dla optymalnego zdrowia fizycznego/mentalnego i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej

Natalia Grabkowska

Redakcja qqweb.pl

Portal poświęcony zdrowemu stylowi życia

Czy warto skorzystać z wyciskarek marki Cooksense?
Dlaczego warto pić świeże soki?
Jak działają wyciskarki?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

kontakt@qqweb.pl