Dlaczego oprócz unikania antybiotyków i hormonów wzrostu MUSISZ jeść mięso karmione trawą

Dlaczego oprócz unikania antybiotyków i hormonów wzrostu MUSISZ jeść mięso karmione trawą

 Wiele mówiło się o produktach zwierzęcych karmionych trawą w porównaniu do produktów zwierzęcych karmionych kukurydzą / ziarnem. Niektórzy myślą o mięsie karmionym trawą jako o kolejnej drogiej opcji dla fanatyków fitness, tymczasem może nie być tak drogie, jak sobie wyobrażasz. Łatwo jest wymyślić wymówki, jeśli chodzi o wprowadzanie zmian do swojego stylu życia.

Zamiast unikać możliwości, że mięso karmione trawą jest zdrowszą opcją, powinieneś dowiedzieć się więcej o różnicach między mięsem i produktami mlecznymi karmionymi trawą i ziarnem. Dlaczego mięso karmione trawą jest dla Ciebie zdrowsze niż mięso karmione ziarnem? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

Nie wszystkie tłuszcze są równe

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrozumieć na temat mięsa i produktów mlecznych jest to, że nie wszystkie zawierają te same rodzaje tłuszczu. W rzeczywistości nie wszystkie tłuszcze są sobie równe. Istnieją zdrowe tłuszcze i szkodliwe tłuszcze. Należą do nich tłuszcze nasycone i nienasycone. Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 to tłuszcze wielonienasycone.

Twój organizm potrzebuje tłuszczów omega-3 i omega-6, ale w określonym stosunku. Kiedy stosunek ten jest zaburzony, na korzyść kwasów tłuszczowych omega-6, istnieje większe ryzyko chorób serca, cukrzycy i udaru. Według różnych badań, kiedy stosunek tłuszczów omega-6 do tłuszczów omega-3 przekracza 4:1, ludzie są bardziej podatni na problemy zdrowotne.

Najwyraźniej idealny stosunek jest nieco bliżej 2:1 lub 3:1, kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3. W tym miejscu uwidacznia się pierwsza korzyść płynąca z jedzenia mięsa karmionego trawą w porównaniu z mięsem karmionym ziarnem. Mięso karmione ziarnem zawiera stosunek 20:1, podczas gdy mięso karmione trawą jest około 3:1.

Przeciętna dieta zachodnia zawiera zbyt dużo Omega-6

Przeciętna zachodnia dieta zawiera dużą ilość omega-6 i brak omega-3. Wynika to częściowo z uzależnienia od przetworzonej żywności i mięsa, które nie dostarczają zdrowej dawki omega-3.

Twój organizm nie może wytworzyć tych tłuszczów, dlatego są one niezbędnymi kwasami tłuszczowymi. Znajdują się one w prawie wszystkich błonach komórkowych. Dodatkowo, wiele innych źródeł tych kwasów tłuszczowych posiada wysoki stosunek omega-6 do omega-3. W celu utrzymania zdrowszego stosunku, musisz znaleźć lepsze źródła kwasów tłuszczowych omega-3.

Produkty mleczne z wolnego wybiegu są doskonałym źródłem Omega-3

Stosunek omega 6 i 3 w mięsie karmionym ziarnem i mięsie karmionym trawą różni się, ale różnica nie jest tak duża jak różnica między jajami z wolnego wybiegu a jajami z supermarketu. Przeciętne jajko z wolnego wybiegu ma stosunek tłuszczów 1,5:1, podczas gdy jajka z supermarketu mają alarmujący brak omega-3, ze stosunkiem 20:1.

Podsumowanie różnic pomiędzy wołowiną karmioną trawą i kukurydzą/ ziarnem

Wołowina z trawy

  • Doskonały stosunek kwasów tłuszczowych Omega 3 i 6 Niska zawartość kalorii i wysoka zawartość składników odżywczych i przeciwutleniaczy Mięso jest zdrowe, bez antybiotyków i zastrzyków hormonalnych Tłuszcz jest żółty dzięki chlorofilowi z trawy Mięso ma ciemny odcień czerwieni Ma wołowy i ziemisty smak Jest ciężkie przy tej samej wadze w porównaniu do wołowiny z kukurydzy/ziarna (otrzymujesz mniejszy kawałek)

Wołowina z kukurydzy/ziarna

  • Słaby stosunek kwasów tłuszczowych Omega 3 i 6 Wysoka zawartość kalorii i niska zawartość składników odżywczych Mięso jest silnie zakwaszone z powodu zastrzyków i warunków życia Bardziej podatne na choroby Zawiera więcej tłuszczu niż wołowina z bydła karmionego trawą Tłuszcz jest biały. Mięso ma różowawy kolor (jaśniejszy odcień czerwieni) Ma maślany, tłusty i soczysty smak Lżejsze przy tej samej wadze w porównaniu do wołowiny karmionej trawą (dostajesz większy kawałek)

Ryby mogą być skażone rtęcią

Ryby są często promowane jako doskonałe źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Chociaż jest to prawda, różne niezależne badania wykazały, że prawie wszystkie ryby sprzedawane w Stanach Zjednoczonych są zanieczyszczone rtęcią. Większość lekarzy już teraz zaleca kobietom w ciąży unikanie ryb właśnie z tego powodu. Skażenie rtęcią może powodować wysokie ryzyko uszkodzenia mózgu płodu.

Z ryb z obrazu, następnym najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 wraca do mięsa karmionego trawą i produktów mlecznych z wolnego wybiegu. W niektórych regionach, cena za te produkty może być trochę strome, ale jeśli myślisz o korzyściach, to może być warte ceny, aby przejść do trawiastych produktów zwierzęcych.

Wniosek jest taki, że mięso karmione trawą i produkty mleczne z wolnego wybiegu oferują bardziej odpowiedni stosunek kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3, co może skorygować brak równowagi tych niezbędnych tłuszczów. Większość naukowców zgadza się, że brak równowagi tych dwóch tłuszczów może być jednym z największych problemów, które mogą prowadzić do zwiększonego ryzyka choroby.

To obejmuje tylko część powodów, dla których warto rozważyć przejście z mięsa karmionego ziarnem na mięso i produkty mleczne karmione trawą. Oczywiście, to od Ciebie zależy, czy przestaniesz jeść produkty zwierzęce karmione ziarnem, czy nie, ale trudno jest zignorować korzyści płynące z jedzenia produktów karmionych trawą.

Rozważ korzyści i wady każdej z opcji i podejmij świadomą decyzję zanim sięgniesz po mieloną wołowinę lub jajka na następny posiłek.

Przeczytaj więcej na: http://radiobartoszyce.pl

Natalia Grabkowska

Redakcja qqweb.pl

Portal poświęcony zdrowemu stylowi życia

Czy warto skorzystać z wyciskarek marki Cooksense?
Dlaczego warto pić świeże soki?
Jak działają wyciskarki?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

kontakt@qqweb.pl