Oto dlaczego nigdy więcej nie powinieneś jeść hodowanej na farmach tilapii

Oto dlaczego nigdy więcej nie powinieneś jeść hodowanej na farmach tilapii

Ostatnia aktualizacja 27 stycznia 2018 r.

Tilapia, jest najbardziej popularną rybą hodowlaną w Stanach Zjednoczonych i od pewnego czasu jest pod dużą kontrolą ze względu na wiele badań, które zostały przeprowadzone, które mają na celu ocenę wpływu, jaki ma hodowana na farmach w Chinach tilapia, zarówno na środowisko, jak i zdrowie konsumentów.

Prawdziwy problem z tilapią wynika ze sposobu, w jaki jest ona uprawiana. Większość tilapii, która jest obecnie spożywana, jest hodowana na farmach, a nie dzika. Niezwykle trudno jest spotkać na rynku dziką tilapię. Nawet większość restauracji podaje tilapię hodowlaną.

Podczas gdy dzikie tilapie żywią się roślinami jeziorowymi i algami, tilapie hodowlane nie są karmione tymi samymi naturalnymi składnikami. Zdrowy olej rybi w dzikiej tilapii jest w zasadzie brak, w hodowlanych. W rzeczywistości, dość trudno jest znaleźć jakiekolwiek korzyści zdrowotne w konsumpcji tilapii hodowlanej.

Dlaczego hodowana na farmach tilapia jest zła dla twojego zdrowia

1. Stan zapalny

Wiele badań potwierdziło, że spożywanie tilapii hodowlanej może powodować stany zapalne. Może również pogorszyć już istniejący stan zapalny spowodowany przez wiele problemów zdrowotnych, takich jak astma, choroby serca i zapalenie stawów. Ludzie często wierzą, że kwas tłuszczowy omega-3 znajdujący się w oleju rybnym zmniejszy ich ryzyko zawału serca, ale w rzeczywistości tilapia naraża cię bardziej na ryzyko rozwoju chorób serca niż bekon czy hamburgery.

2. Zanieczyszczenia powodujące raka

Większość ryb hodowlanych są narażone na rakotwórcze zanieczyszczenia i chemikalia o wiele więcej niż dzikie ryby są. Leki takie jak nitrofuran i barwniki takie jak zieleń malachitowa są znanymi czynnikami rakotwórczymi, a ślady każdej z tych substancji wielokrotnie znajdowano w rybach hodowlanych.

3. Wyższa zawartość pestycydów i antybiotyków

Ryby hodowane na farmach zazwyczaj zawierają wyższe poziomy pestycydów i antybiotyków. Dzieje się tak dlatego, że ryby hodowlane są hodowane w ciasnym tłumie, co czyni je bardziej podatnymi na choroby, które są przenoszone z innych ryb. Dlatego właśnie podaje się im tak wiele antybiotyków. Ryby są również narażone na działanie pestycydów w celu zabicia wszy morskich. Pestycydy te mają również wpływ na środowisko, ponieważ mogą być uwalniane do morza, co zatruwa inne życie morskie.

4. Niski stosunek kwasów Omega-3 do Omega-6

tilapia hodowana na farmach nie ma takiej samej ilości zdrowych składników odżywczych jak ta występująca w środowisku naturalnym. Stosunek kwasów tłuszczowych omega-6 do omega 3 wynosi 11 do 1, co sprawia, że kwasy tłuszczowe omega w tilapii hodowlanej nie są tak korzystne dla nas, jak te w tilapii dzikiej. Nadmierne spożycie kwasów tłuszczowych omega 6 sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na stany zapalne. Ta nierównowaga kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3 powoduje, że żywność ma negatywny wpływ na nasz organizm.

5. Wysoka zawartość dioksyn

Wysoki poziom dioksyn można również znaleźć w większości ryb hodowlanych. Nawet krótkotrwała ekspozycja na dioksynę może powodować zmiany skórne i negatywnie wpływać na funkcjonowanie wątroby. Wykazano, że długotrwałe narażenie na dioksyny upośledza układ odpornościowy, nerwowy, hormonalny i funkcje rozrodcze. Przewlekłe narażenie na dioksyny spowodowało kilka rodzajów raka.

Ogólnie rzecz biorąc, ważne jest, aby wiedzieć, że tilapia hodowlana nie ma zdrowych składników odżywczych, których wymaga twoje ciało. Staraj się jeść zdrowsze odmiany ryb lub dzikie tilapie, jeśli możesz je znaleźć.

Referencje: Popularność tilapii: https://www.nytimes.com/2011/05/02/science/earth/02tilapia.html Badania nad hodowlą tilapii: https://www.sustainablefish.org/aquaculture-improvement/tilapia-aquaculture-improvement-partnership Zanieczyszczenia rakotwórcze: https://www.npr.org/sections/thesalt/2011/11/10/142220310/farmed-tilapia-with-a-dash-of-antibiotic Pestycydy i antybiotyki: https://www.farmedanddangerous.org/salmon-farming-problems/environmental-impacts/ Stosunek Omega-3 do Omega-6: https://www.wakehealth.edu/News-Releases/2008/Wake_Forest_Researchers_Say_Popular_Fish_Contains_Potentially_Dangerous_Fatty_Acid_Combination.htm Poziom dioksyn w rybach hodowlanych: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22959899 Narażenie na dioksyny: https://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs225/en/

Niektóre z linków, które umieszczam na tej stronie są linkami afiliacyjnymi. Jeśli przejdziesz przez nie, aby dokonać zakupu, zarobię niewielką prowizję (bez dodatkowych kosztów dla Ciebie). Należy jednak pamiętać, że polecam te produkty ze względu na ich jakość i moje dobre doświadczenia z ich używaniem, a nie ze względu na prowizję, którą można uzyskać.
O Sarze Ding Sara Ding jest założycielką Juicing-for-Health.com. Jest certyfikowanym trenerem zdrowia Wellness, konsultantem żywieniowym i specjalistą od detoksu. Pomaga zapracowanym mężczyznom i kobietom zidentyfikować ich problemy zdrowotne u źródła, w celu wyeliminowania problemów dla optymalnego zdrowia fizycznego/mentalnego i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej

Urszula Młodzińska

Redakcja qqweb.pl

Portal poświęcony zdrowemu stylowi życia

Czy warto skorzystać z wyciskarek marki Cooksense?
Dlaczego warto pić świeże soki?
Jak działają wyciskarki?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

kontakt@qqweb.pl