Różnice między prawdziwym syropem klonowym a jego podróbkami

Różnice między prawdziwym syropem klonowym a jego podróbkami

Ostatnia aktualizacja 9 MAR 2019 r.

Rzadko jem "amerykańskie śniadanie", ale w bardzo rzadkich okazjach podczas podróży mam bardzo mały wybór, gdy przedstawiane jest "bezpłatne śniadanie" w hotelach.

Podczas niedawnej podróży znalazłem się w takiej sytuacji. Widzę gości hotelowych robiących naleśniki z automatycznej maszyny do naleśników. Wow, po prostu naciskasz przycisk aby wskazać ile chcesz naleśników i voila! Masz swój naleśnik wypluty z maszyny jak z kserokopiarki, w ciągu kilku minut.

Usłyszałem, jak pewna pani pyta swojego partnera: "Czy chcesz syrop klonowy na swoich naleśnikach?" Zerknąłem i zobaczyłem, jak nalewa Aunt Jemima na swoje naleśniki. Chwila, czy ona powiedziała "syrop klonowy"?

Wielu Amerykanów spożywa hojne porcje syropu każdego ranka, na swoich śniadaniach - naleśnikach, gofrach, owsiankach, czymkolwiek.

Amerykanie uwielbiają syrop klonowy, ale nie powinno się nazywać syropu do naleśników "syropem klonowym", bo nim nie jest.

Czy wiesz, czy Twój "syrop klonowy" jest prawdziwy? Jak możesz stwierdzić, czy twój syrop klonowy jest czysty czy fałszywy?

Prawdziwy Syrop Klonowy Vs Fałszywy Syrop Klonowy

Oba są syropami. Czy to ma znaczenie, czy jest czysty czy fałszywy? Oba smakują tak dobrze.

Tak, to ma znaczenie. Bardzo duże.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że syrop, który spożywają wcale nie jest syropem klonowym. Proszę, nie popełnij tego błędu i nie narażaj swojego zdrowia na ryzyko!

Czysty i prawdziwy syrop klonowy jest obecnie uważany za pełnowartościowy produkt spożywczy, a nie tylko "zdrowszy słodzik". Syrop klonowy składa się z odpowiednio zbilansowanych cukrów złożonych, które nie powodują odkładania się tłuszczu. W rzeczywistości jest on nawet bezpieczny do spożycia przez diabetyków ze względu na niski indeks glikemiczny.

Ostatnie badania donoszą, że syrop klonowy jest w stanie spowolnić wzrost i inwazję niektórych nowotworów, co czyni go potężnym lekiem roślinnym. Jest bogaty w polifenole, silne przeciwutleniacze, właściwości przeciwzapalne i antyseptyczne.

Na szczycie tych związków chroniących zdrowie, prawdziwy syrop klonowy zapewnia również wspaniałą mieszankę mikroelementów, które czynią go niewątpliwie zdrowszą opcją!

Fałszywy syrop klonowy, z drugiej strony, to głównie rafinowany cukier i chemikalia, które nie tylko karmią nowotwory, ale czasami mogą być nawet ich przyczyną!

Cukier rafinowany, główny składnik syropów do naleśników, jest wysoce toksycznym związkiem, który może zniszczyć Twoje zdrowie.

Długotrwałe spożywanie żywności zawierającej sztuczne aromaty, konserwanty i barwniki syropów często prowadzi do problemów zdrowotnych układu pokarmowego, takich jak zespół jelita drażliwego (IBS) i wrzodziejące zapalenie jelita grubego.

Dlatego ważne jest, aby uzyskać prawdziwą ofertę, prawdziwy syrop klonowy.

Wybitne korzyści odżywcze syropu klonowego

Zróbmy podział na to, jakie składniki odżywcze otrzymasz z prawdziwego syropu klonowego, wraz z jego pyszną słodyczą. Według Nutritiondata, jedna łyżka stołowa syropu klonowego (to około 20 gramów) zawiera:

    Wapń - 13,4 mg (1% dziennej wartości) Żelazo - 0,2 mg (1% DV) Magnez - 2,8 mg (1% DV) Fosfor - 0,4 mg (mniej niż 1% DV) Potas - 40,8 mg (1% DV) Sód - 1,8 mg (mniej niż 1% DV) Cynk - 0,8 mg (6% DV) Mangan - 0,7 mg (33% DV) Selen - 0,1 mcg (mniej niż 1% DV)

Jednym z wyróżniających się składników odżywczych z prawdziwego syropu klonowego jest mangan. Trzy łyżki stołowe syropu klonowego zawierają 100% dziennej wartości spożycia.

Mangan wspomaga wchłanianie wapnia w celu zdrowego tworzenia tkanki łącznej, kości, czynników krzepnięcia krwi, pomaga metabolizować tłuszcze i węglowodany, a co najważniejsze, reguluje poziom cukru we krwi. Jest on również niezbędny do prawidłowego funkcjonowania mózgu i nerwów.

Kolejnym ważnym składnikiem odżywczym w dużej ilości jest cynk, który jest ważnym minerałem wspomagającym gojenie się ran i wzmacniającym układ odpornościowy.

Być może, co jest najważniejsze, poza składnikami odżywczymi w syropie klonowym, to wysoki profil przeciwutleniający i właściwości przeciwzapalne, które hamują wzrost komórek nowotworowych.

Czy prawdziwy syrop klonowy jest zdrowy dla diabetyków?

Jeśli liczysz kalorie, syrop klonowy ma ich niewiele, bo około 50 na łyżkę stołową.

Jeśli chodzi o zawartość cukru, prawdziwy syrop klonowy to głównie węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym wynoszącym zaledwie 54, zgodnie z danymi Glycemic Index Research Service Uniwersytetu w Sydney. Ten odczyt sprawia, że syrop klonowy jest idealnym środkiem słodzącym dla osób cierpiących na cukrzycę.

Więc tak, prawdziwy syrop klonowy jest zdrowy i stanowi dobry wybór słodzika dla osób, które mają problemy z poziomem cukru we krwi.

Klasyfikacja syropu klonowego - wyjaśnienie

Obecny system klasyfikacji syropu klonowego w USA i Kanadzie jest następujący:

Syrop klonowy klasy A: To jest ten, który znajdziesz na półkach sklepowych, gotowy do kupienia i wymyślenia swojego śniadania. Występuje on w czterech różnych odmianach:

    Złoty Kolor i Delikatny Smak Bursztynowy Kolor i Bogaty Smak Ciemny Kolor i Mocny Smak Bardzo Ciemny Kolor i Mocny Smak

Z reguły dwie pierwsze (złota i bursztynowa) są używane do bezpośredniego spożycia jako polewy, podczas gdy dwie ostatnie (ciemna i bardzo ciemna) są preferowane jako składniki do gotowania i pieczenia.

Uwaga: Klasa A nie oznacza, że istnieją również klasy B, C lub D. W starym systemie klasyfikacji istniała klasa B, która obecnie została zlikwidowana. W nowym systemie klasyfikacji istnieje tylko klasa A, która jest "zdrową" klasą nadającą się do spożycia.

Żywotność Prawdziwego Syropu Klonowego w porównaniu z Syropem Naleśnikowym

W przeciwieństwie do prawdziwego syropu klonowego, syrop do naleśników jest produkowany z użyciem sztucznych konserwantów. Jeśli spojrzałeś na butelkę, najprawdopodobniej zobaczysz datę przydatności do spożycia, która wynosi około 18 miesięcy od daty produkcji. Jednak smak może być jeszcze do przyjęcia przez okres do trzech lat, jeśli jest przechowywany w hermetycznym szklanym pojemniku.

Z drugiej strony, prawdziwy syrop klonowy ma wysoką zawartość przeciwutleniaczy, które są naturalnymi konserwantami. Prawdziwego syropu klonowego nie trzeba przechowywać w lodówce. Przechowywany w hermetycznych szklanych butelkach, nieotwarty, prawdziwy syrop klonowy jest znany z tego, że zachowuje trwałość przez ponad 50 lat, chociaż jego kolor i smak mogą ulec zmianie.

Prawdziwy syrop klonowy może być przechowywany w hermetycznej szklanej butelce, w zamrażarce na czas nieokreślony, nie psując się.

Marki prawdziwego syropu klonowego

Najprostszym sposobem, aby odróżnić czysty, prawdziwy syrop klonowy od fałszywych, jest po prostu spojrzenie na etykiety.

Jeśli mieszkasz w Ameryce Północnej, po prostu szukaj słowa "klon" na butelce. Zgodnie z obowiązującym w USA i Kanadzie prawem, producentowi nie wolno oznaczać produktu jako "klonowy", jeśli nie jest on wytwarzany prawie w całości z soku klonowego.

Cukier zawarty w prawdziwym syropie klonowym jest cukrem naturalnym, o niskim indeksie glikemicznym i bezpiecznym dla diabetyków.

Oto kilka przykładów prawdziwego syropu klonowego:

1. Syrop klonowy Costco Kirkland

Costco sprzedaje prawdziwy syrop klonowy, który jest czysty. Etykieta mówi po prostu "100% Pure Organic Maple Syrup", bez ciągów nazw chemikaliów i ukrytych cukrów.

Cieszę się, że wiem, że surowy miód Costco jest również czysty i organiczny. Wiem, bo przetestowałem go i kocham go!

2. Syrop klonowy Coombs Family Farms Organic

Syrop klonowy Coombs Family Farms Organic. Etykieta mówi po prostu "100% Pure Maple Syrup". NIE ma długiej listy składników chemicznych.

3. Organiczny Syrop Klonowy 365 z Whole Foods

Cieszę się, że marka Whole Foods, 365 jest organiczny syrop klonowy.

Na swojej etykiecie mówi: "Tapped from certified organic maple trees in the Northeastern United States and Canada, our syrup has a dark color, strong maple flavor and is consistently delectable". Składnik to po prostu "organiczny syrop klonowy".

4. Syrop klonowy Walmart

Syropy klonowe z Walmart USA i Kanada wydają się pochodzić z różnych źródeł. W USA, syrop klonowy pochodzi z Maple Grove Farms, podczas gdy kanadyjski jest z "FinestTM Maple Syrup" - 100% czystego produktu kanadyjskiego.

Oba są oznaczone jako "100% Pure Maple Syrup", bez długiej listy składników.

No cóż, masz pomysł!

Podróbki i imitacje syropu klonowego

Na szczęście, z fałszywych i imitacji syropu klonowego, nie mogą już używać słowa "klon" na opakowaniu. Sprawdź etykietę, a zobaczysz długą listę składników, niektóre z nazwami chemicznymi, których nie można nawet wymówić. Wszystko, byle nie syrop klonowy.

Dla łatwego porównania, pracowałem na kwotę zawartości cukru dla każdej marki przez środek łyżeczek, na każde 3 łyżki stołowe syropu.

Sondaż przeprowadzony przez Washington Post wykazał, że większość Amerykanów preferuje te cztery najlepsze dodatki do naleśników:

1. Syrop do naleśników "Aunt Jemima

Syrop do naleśników Aunt Jemima jest popularną marką używaną w większości domów w Ameryce.

Składniki: Cukier płynny, woda, celuloza, guma, sól, naturalne i sztuczne aromaty, kwas sorbowy, benzoesan sodu, kolor karmelowy, heksametafosforan sodu, siarczyny.

Nie, nie ma wzmianki o "klonie". A tak przy okazji, to jest własnością PepsiCo, producent Pepsi Cola (nie zaskoczony!).

Cukier: 20g cukru na porcję 45ml. (Około 5 łyżeczek cukru na każde 3 łyżki syropu).

2. Syrop Pani Butterworth

Syrop pani Butterworth jest kolejnym top ulubionym na stole śniadaniowym.

Składniki: Wysokofruktozowy syrop kukurydziany, syrop kukurydziany, woda, guma celulozowa, sól, melasa, naturalny i sztuczny aromat, kolor karmelowy, syrop kukurydziany (powtarzany), kwas mlekowy, heksametafosforan sodu, benzoesan sodu i sorbinian potasu (środki konserwujące), kwas cytrynowy.

Cukier: 52g cukru na porcję 60ml. (Około 10 łyżeczek cukru na każde 3 łyżki syropu).

3. Log Cabin (bez syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy)

Na butelce syropu Log Cabin, to mówi: "No High Fructose Corn Syrup". Może to jest lepszy syrop? Spójrzmy na jego etykietę.

Składniki: Syrop kukurydziany, cukier płynny, woda, sól, naturalne i sztuczne aromaty (kwas mlekowy), guma celulozowa, środki konserwujące (kwas sorbowy, benzoesan sodu), heksametafosforan sodu, kolor karmelowy, kwas fosforowy.

Cukier: 50g cukru na porcję 60ml. (Około 9,5 łyżeczki cukru na 3 łyżki stołowe syropu).

4. Syrop Hungry Jack

Kolejny ulubiony syrop do naleśników: Hungry Jack.

Składniki: Syrop kukurydziany, syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, woda, guma celulozowa, sól, kolor karmelowy, kwas sorbowy i benzoesan sodu (środki konserwujące), cytrynian sodu, naturalne i sztuczne aromaty.

Cukier: 27g cukru na porcję 30ml. (Około 10 łyżeczek cukru na 3 łyżki stołowe syropu).

Wspólne składniki syropów do naleśników

Z etykiet, można zauważyć, że istnieje kilka wspólnych składników używanych w naleśniku. Chociaż niektóre z nich mogą być uważane za bezpieczne, jeśli Twoja dieta jest bogata w przetworzoną żywność, lepiej zwrócić na nie uwagę. Przyjrzyjmy się im bliżej:

Syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy (HFCS): Jeśli widzisz ten składnik na jakiejkolwiek etykiecie, możesz być pewien, że żywność jest czystym, przetworzonym śmieciem. Odpowiedzialni producenci żywności nie umieszczaliby tego w żywności, a inteligentni konsumenci nie powinni spożywać tych produktów.

HFCS jest typowym składnikiem cukru dodawanym do wielu przetworzonych produktów spożywczych i ma potencjalnie negatywne konsekwencje dla zdrowia. Większość wysokiej zawartości fruktozy, która dostaje się do wątroby i nie może być przekształcona w tłuszcz, ostatecznie kończy się bałaganem w metabolizmie organizmu działa. Wynikiem tego będzie insulinooporność, otyłość, cukrzyca typu 2 i wysokie ciśnienie krwi.

Oprócz ogromnego ładunku fruktozy i cukru znalezionego w HCFS, stwierdzono również, że zawiera inne szkodliwe chemikalia, zanieczyszczenia, a nawet śladowe ilości rtęci! Widząc, że tak wiele przetworzonych produktów spożywczych zawiera ten szkodliwy składnik, a Amerykanie spożywają średnio 32 łyżeczki cukru dziennie, można sobie tylko wyobrazić nagromadzenie zanieczyszczeń w organizmie, które w końcu doprowadzą do pewnego rodzaju chorób.

Syrop kukurydziany: Choć mniej szkodliwy niż HFCS, nie oznacza to, że jest lepszy. Jest on słodszy i tańszy niż zwykły cukier, dlatego też jest stosowany w wielu przetworzonych produktach spożywczych. Innymi słowy, syrop kukurydziany to inna nazwa cukru i należy go unikać.

Cukier: Więcej cukru! Jeśli śledziłeś trend zdrowotny, wiesz, że cukier rafinowany jest wysoce toksyczny i może powodować stany zapalne w organizmie, które prowadzą do wielu chorób. Przeczytaj 144 sposoby, w jakie cukier może zniszczyć Twoje zdrowie.

Sorbic Acid: Jest często używany jako środek konserwujący w różnych przetworzonych produktach spożywczych. Może być bezpieczny, gdy jest przyjmowany w małych ilościach, ale ponieważ znajduje się w wielu przetworzonych produktach spożywczych, regularne spożywanie tego związku może powodować negatywne skutki zdrowotne, takie jak podrażnienie skóry, nadpobudliwość u dzieci i może nasilać stan astmatyczny.

Benzoesan sodu: Jest to związek syntetyczny (wytwarzany w laboratorium) jako konserwant stosowany w przetworzonej żywności. Naukowcy odkryli, że ten związek chemiczny znacznie zwiększa uszkodzenia DNA.

Lactic Acid: Kwas mlekowy jest używany jako sztuczny aromat w przetworzonej żywności. Kiedy w krwiobiegu gromadzi się zbyt dużo tego kwasu, może on powodować bóle mięśni, problemy z oddychaniem, zaburzenia metabolizmu organizmu, a nawet zaburzenia trawienia.

Heksametafosforan sodu: Jest sztucznym dodatkiem dodawanym do żywności jako zagęszczacz, emulgator i teksturyzator. Ponieważ związek ten znajduje się w wielu przetworzonych produktach spożywczych, jego nagromadzenie w organizmie może prowadzić do toksyczności. Podczas testów na zwierzętach laboratoryjnych, niektóre z zaobserwowanych negatywnych skutków to spuchnięte nerki, utrata wapnia w kościach, nietypowe zmiany włókien mięśniowych i ekstremalne podrażnienia skóry.

Wniosek

"Syropy śniadaniowe" i "syropy do naleśników" nie są syropami klonowymi. Wszystkie są tylko cukrem i sztucznymi chemikaliami, więc trzymaj się od nich z daleka, jeśli możesz.

Jeśli musisz mieć syrop na swoim naleśniku, proszę kupuj tylko czysty syrop klonowy, dla zdrowia swojego i swojej rodziny. Prawdziwy syrop klonowy jest nie tylko bezpieczniejszy, ale zawiera nawet składniki odżywcze, których potrzebuje Twój organizm.

Przeczytaj o niesamowitych korzyściach zdrowotnych syropu klonowego tutaj.

Co powiesz na zrobienie własnego, zdrowego naleśnika?

Niektóre z linków, które umieszczam na tej stronie są linkami afiliacyjnymi. Jeśli przejdziesz przez nie, aby dokonać zakupu, zarobię niewielką prowizję (bez dodatkowych kosztów dla Ciebie). Pamiętaj jednak, że polecam te produkty ze względu na ich jakość i to, że mam dobre doświadczenia z ich używaniem, a nie ze względu na wysokość prowizji.
O Sarze Ding Sara Ding jest założycielką Juicing-for-Health.com. Jest certyfikowanym trenerem zdrowia Wellness, konsultantem żywieniowym i specjalistą od detoksu. Pomaga zapracowanym mężczyznom i kobietom zidentyfikować ich problemy zdrowotne u źródła, w celu wyeliminowania problemów dla optymalnego zdrowia fizycznego/mentalnego i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej
Pokaż komentarze (1)

Urszula Młodzińska

Redakcja qqweb.pl

Portal poświęcony zdrowemu stylowi życia

Czy warto skorzystać z wyciskarek marki Cooksense?
Dlaczego warto pić świeże soki?
Jak działają wyciskarki?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

kontakt@qqweb.pl