Ten szczególny rodzaj bakterii żołądkowych może być przyczyną twojego wzrostu wagi

Ten szczególny rodzaj bakterii żołądkowych może być przyczyną twojego wzrostu wagi

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2017 r.

Twoje ciało tętni życiem bakterii, grzybów, wirusów i innych mikrobów, które razem tworzą Twój mikrobiom wewnętrzny ekosystem, czyli mikroflorę. Twoje ciało zawiera w rzeczywistości około 100 trylionów komórek, ale co zadziwiające, tylko jedna na 10 jest "ludzka". Pozostałe składają się z bakterii i innych mikroorganizmów.

Jak donosi Quartz:1

"Same komórki bakteryjne przewyższają liczebnością nasze własne 20-krotnie. Nikt nie oszacował liczby wirusów, ale spodziewamy się, że jest ich od dziesięciu do stu razy więcej niż bakterii. W organizmie geny mikroorganizmów przewyższają liczbę genów ludzkich o współczynnik 200".

Być może pamiętacie Projekt Ludzkiego Genomu, który został rozpoczęty w 1990 roku i zakończony w 2003 roku.2 Jego misją było stworzenie mapy wszystkich ludzkich genów i ich interakcji, która następnie posłużyłaby jako podstawa do wyleczenia praktycznie każdej choroby.

Niestety, nie tylko zdano sobie sprawę, że ludzkie ciało składa się ze znacznie mniejszej liczby genów, niż wcześniej sądzono, ale odkryto również, że geny te nie działają tak, jak wcześniej przewidywano. Część problemu polega na tym, że nie jesteśmy po prostu produktem naszych ludzkich komórek - jesteśmy również produktem naszego mikrobiomu.

Na nasze geny mogą wpływać bakterie i inne mikroorganizmy znajdujące się w naszym organizmie, więc badając mikrobiom dowolnej populacji, możemy uzyskać wgląd w jej zdrowie. Właśnie to postanowiła zrobić jedna z grup badaczy, wykorzystując jedno z najlepszych źródeł ludzkich mikrobów... kupę.

Te specyficzne bakterie żołądkowe mogą powodować, że tyjesz

Badania wykazały, że osoby otyłe miały o około 20 procent więcej bakterii z rodziny znanych jako Firmicutes i prawie 90 procent mniej bakterii zwanych bacteroidetes niż osoby szczupłe.6

Firmicutes pomagają organizmowi wydobywać kalorie z cukrów złożonych i odkładać je w postaci tłuszczu. Kiedy te mikroby zostały przeszczepione myszom o normalnej wadze, myszy te zaczęły przybierać dwa razy więcej tłuszczu.

Jest to jedno z wyjaśnień, w jaki sposób mikroflora jelitowa może wpływać na Twoją wagę. Badanie z 2011 roku wykazało również, że codzienne przyjmowanie określonej formy bakterii kwasu mlekowego może pomóc w zapobieganiu otyłości i zmniejszeniu niskiego poziomu stanu zapalnego.7

W tym badaniu, szczury, którym podawano bakterię w okresie od urodzenia do dorosłości, przybrały na wadze znacznie mniej niż grupa kontrolna, mimo że obie grupy szczurów jadły podobną wysokokaloryczną dietę.

Miały one również niższy poziom drobnych stanów zapalnych, które były związane z otyłością. Tymczasem osoby otyłe były w stanie zmniejszyć ilość tłuszczu brzusznego o prawie 5 procent, a tłuszczu podskórnego o ponad 3 procent tylko dzięki piciu bogatego w probiotyki fermentowanego napoju mlecznego przez 12 tygodni.8

Biorąc pod uwagę, że grupa kontrolna nie doświadczyła żadnej znaczącej redukcji tkanki tłuszczowej podczas okresu badania, jest to mocny dowód na to, że odżywianie społeczności mikrobiologicznej jest niezbędne.

Wstępne badania z Holandii wykazały nawet, że przeszczepianie kału zdrowych, szczupłych osób do kału osób otyłych z zespołem metabolicznym doprowadziło do poprawy wrażliwości na insulinę.9

Czy twój mikrobiom jest własnym organem?

Naukowcy coraz częściej zaczynają uznawać mikrobiotę jelitową za jeden z niedocenianych "organów "10. Być może nawet bardziej trafne byłoby postrzeganie naszego ciała jako "super organizmu" złożonego z symbiotycznych mikroorganizmów.

Jednak badania sugerują, że wiele osób cierpi na niedobór bakterii jelitowych, co sprawia, że jest to bardzo ważna kwestia, jeśli nie czujesz się w optymalnej formie, fizycznie lub psychicznie. W jednym z badań stwierdzono, że jedna czwarta uczestników miała o 40% mniej bakterii jelitowych niż wynosi średnia potrzebna dla dobrego zdrowia.11 Szczególnie zagrożeni byli otyli uczestnicy.

Co może oznaczać dla Twojego zdrowia brak bakterii? National Institutes of Health przytacza badania wykazujące, że "różnice w składzie społeczności mikrobiomu mogą przyczyniać się do przewlekłych stanów zdrowia, w tym cukrzycy, astmy, otyłości i zaburzeń trawienia".

Bakterie jelitowe wpływają również na przetwarzanie i wykorzystywanie składników odżywczych zawartych w diecie,12 a także pomagają chronić przed chorobami przenoszonymi przez żywność.13 Bakterie zostały również zidentyfikowane jako główni gracze w dystrybucji tkanki tłuszczowej, metabolizmie oraz regulacji nastroju i pamięci.

Coraz więcej badań wykazuje, że problemy z jelitami mogą bezpośrednio wpływać na zdrowie psychiczne, prowadząc do takich problemów jak lęk i depresja. Mikrobiota jelitowa pomaga również wykształcić komórki odpornościowe - mówi im, które patogeny należy zwalczać, a które pozostawić w spokoju.

Wiadomo również, że mikrobiota jelitowa ma wpływ na stan zapalny i metabolizm, które to czynniki są charakterystyczne dla raka. W rzeczywistości, naukowcy powiązali już pewne mikroby z konkretnymi nowotworami, takimi jak:

    H.pylori w raku żołądka. (Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem definiuje ten mikrob jako czynnik rakotwórczy14) Co ciekawe, H.pylori została również powiązana ze zmniejszonym ryzykiem gruczolakoraka przełyku, co pokazuje złożoność problemu i wpływ mikrobów na poszczególne organy, jeśli chodzi o ich wpływ na raka. Wirus zapalenia wątroby typu C (HCV) w raku wątrobowokomórkowym Przewlekłe zakażenie Salmonella enterica w raku pęcherzyka żółciowego Haemophilus influenza i Candida albicans w nowotworach dolnych dróg oddechowych

Optymalizacja flory jelitowej dla optymalnego zdrowia

Wszystkie te informacje powinny uświadomić nam, że optymalizacja flory jelitowej - życie w harmonii z mikrobiomem, a nie atakowanie go - ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu chorobom. Ponowne odżywianie jelit korzystnymi bakteriami jest niezbędne do utrzymania właściwej równowagi. W świetle powyższego, oto moje zalecenia dotyczące optymalizacji bakterii jelitowych.

Fermentowana żywność

Sfermentowana żywność to najlepsza droga do optymalnego zdrowia układu trawiennego, o ile spożywasz jej tradycyjną, niepasteryzowaną wersję. Zdrowy wybór obejmuje lassi (indyjski napój jogurtowy, tradycyjnie spożywany przed obiadem), fermentowane mleko organiczne karmione trawą, takie jak kefir, różne fermentacje kiszonej kapusty, rzepy, bakłażana, ogórków, cebuli, kabaczka i marchwi oraz natto (fermentowana soja).

Sfermentowane warzywa są doskonałym sposobem na dostarczenie pożytecznych bakterii z powrotem do naszych jelit. Dodatkową zaletą jest to, że mogą być również doskonałym źródłem witaminy K2, jeśli fermentujesz je samodzielnie przy użyciu odpowiednich kultur starterowych.

Zbadaliśmy próbki wysokiej jakości sfermentowanych warzyw organicznych, wyprodukowanych przy użyciu naszej specyficznej kultury starterowej, i typowa porcja (około dwie do trzech uncji) zawierała nie tylko 10 bilionów pożytecznych bakterii, ale także 500 mcg witaminy K2, która, jak wiemy, jest ważnym składnikiem odżywczym zarówno dla witaminy D, jak i wapnia.

Większość wysokiej jakości suplementów probiotycznych dostarczy ci tylko ułamek dobroczynnych bakterii znalezionych w takich domowych fermentowanych warzywach, więc jest to twoja najbardziej ekonomiczna droga do optymalnego zdrowia jelit.

Suplement probiotyczny

Chociaż nie jestem głównym zwolennikiem przyjmowania wielu suplementów (ponieważ uważam, że większość składników odżywczych musi pochodzić z pożywienia), suplementy probiotyczne są wyjątkiem i są ważne, jeśli nie jesz fermentowanych pokarmów na bieżąco.

KUPUJ SUPLEMENTY PROBIOTYCZNE:

Oprócz wiedzy, co dodać do swojej diety i stylu życia, to jest równie ważne, aby wiedzieć, co unikać, a te obejmują:

    Antybiotyki, chyba że jest to absolutnie konieczne (a kiedy to zrobisz, upewnij się, że ponownie zasiejesz swoje jelita za pomocą sfermentowanej żywności i/lub suplementu probiotycznego). Konwencjonalnie hodowane mięsa i inne produkty zwierzęce, ponieważ zwierzęta CAFO są rutynowo karmione antybiotykami w niskich dawkach, plus genetycznie modyfikowane ziarna, które również zostały powiązane z niszczeniem flory jelitowej. Przetworzona żywność (ponieważ nadmiar cukrów, wraz z "martwymi" składnikami odżywczymi, stanowi pożywkę dla bakterii chorobotwórczych). Chlorowana i/lub fluorowana woda. Mydło antybakteryjne. Chemikalia rolnicze, w szczególności glifosat (Roundup).

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany na stronie Mercola.com. Jest on ponownie publikowany tutaj za zgodą.

Niektóre z linków, które zamieszczam na tej stronie są linkami afiliacyjnymi. Jeśli przejdziesz przez nie, aby dokonać zakupu, zarobię niewielką prowizję (bez dodatkowych kosztów dla Ciebie). Należy jednak pamiętać, że polecam te produkty ze względu na ich jakość i to, że mam dobre doświadczenia z ich używaniem, a nie ze względu na prowizję, którą można zarobić.
O Sarze Ding Sara Ding jest założycielką Juicing-for-Health.com. Jest certyfikowanym trenerem zdrowia Wellness, konsultantem żywieniowym i specjalistą od detoksu. Pomaga zapracowanym mężczyznom i kobietom zidentyfikować ich problemy zdrowotne u źródła, w celu wyeliminowania problemów dla optymalnego zdrowia fizycznego/mentalnego i dobrego samopoczucia. Czytaj więcej

Urszula Młodzińska

Redakcja qqweb.pl

Portal poświęcony zdrowemu stylowi życia

Czy warto skorzystać z wyciskarek marki Cooksense?
Dlaczego warto pić świeże soki?
Jak działają wyciskarki?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

kontakt@qqweb.pl